سلامتیغذای سالم

خواص موز برای سلامتی

موز یکی از محبوب ترین میوه های روی زمین است که بومی جنوب شرقی آسیا می باشد. موز در حال حاضر در بیش از 100 کشور در سراسر جهان رشد می کند دارای فواید فراوان موز به خاطر سلامتی و زیبایی پوست باشد. خواص موز برای سلامتی را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.با ما همراه باشید.

موز گیاهی است علفی مانند درختچه که برگهای آن بسیار ارجمند و پهن است لاله رو گاهی تا 2 متر می فرقه . گلهای آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن مطلع سبز سربلند بعد از رسیدن برنگ زرد لولو می آید .

موز از چهار هزار سال ماضی در هندوستان کشت می شده است . در سال 1482 پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا کردند و به جزائر قناری بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبی اسپانیولی به نواحی حاره آمریکا برده شد و اکنون موز در همگی مناطق گرمسیر دنیا کشت می شود .

موز را هنگامیکه هنوز سبز است از درخت می چینند و به مناطق مختلف می فرستند و در آنجا بوسیله گرما دادن آنرا می رسانند . موز انواع مختلف دارد یک نوع آن بسیار درشت و نوعی از آن هم اندک ریز است که مزه شیرینی دارد .

banana1
خواص موز برای سلامتی

خواص موز برای سلامتی

از خواص موز می توان به کاهش وزن،درمان بیماری های روده ای، از بین جلب قبض و لینت و درمان ناخوشی و سلامتی هایی مانند شکم روش خونی،آنمی،سل،آرتروز،نقرس،ناراحتی های کلیه و مجاری ادراری اشاره کرد. موز می تواند برانگیختن مشکلات قاعدگی کمک کند.

این میوه برای کاهش فشارخون، نگهبانی از سلامت قلب،ارتقا متابولیسم و ایمنی،کاهش شدت آکنه،تضمین سلامت چشم،ساخت استخوان محکم امتحان شدنی سم زدایی بدن بسیار به دردبخور است.

خواص موز برای فشار خون
خواص موز برای فشار خون

فشارخون سالم

زمانی که کاهش فشار خون را مد نظر قرار می دهیم، بیشتر به ماده معدنی سدیم فکر می کنیم. اما در واقعیت، تعادل بین سطوح سدیم و پتاسیم است که از فشار خون سالم پشتیبانی می کند.

برآوردها نشان می دهند که اشخاص بسیاری مقدار استعمال توصیه شده هرشب برای پتاسیم را دریافت نمی کنند که می تواند به معنای عدم تعادل مابین سطوح سدیم و پتاسیم و در نتیجه، نوسان در فشار خون باشد.

تسکین دردهای قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی در برخی از خانم نه بسیار شایع است. تاثیر ویتامین B6 بر سطح گلوکز خون، وسیله بانی می شود تا از درد های دوران قاعدگی کاسته شود. درد های شکمی و کمر با خوردن موز در دوران قاعدگی تسکین داده می شوند. اختلالات روحی و روانی پیش آمده بر نشانه تغییرات هورمونی را از بین برده و سبب ایجاد آرامش و تامین آب مورد نیاز بدن در این موسم خواهد شد.
کاهش وزن با مصرف موز

یک موز متوسط با ب ینیاز بودن100 کالری در عین حال دارای مواد مغذی و سیر کننده دیگر صهبا باشد،خواص سیرکنندگی موز به علت دارابودن نشاسته مقاوم سبب خواهد شد که جلوی اشتهای شما را گرفته یاد کمکی به لاغری افراد داشته باشد.

تقویت سلامت قلب

سدیم بیش از حد مسکر تواند اثر منفی بر سلامت قلب شما داشته باشد. افزایش مصرف پتاسیم در شرایطی که میزان مصرف سدیم را کاهش می دهید، احتمالا مهم‌ترین تغییری است که می توانید درعوض جهت کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مد نظر قرار دهید.

طی یک مطالعه مستدل شد گروهی از شرکت کنندگان که روزانه حداقل 4,069 میلی گرم پتاسیم مصرف کرده بودند، درون و برون مقایسه با آنهایی که 1,000 میلی گرم دریافت کرده بودند، با کاهش 49 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلب مواجه بوده اند. فیبر، و ویتامین های B6 و C موجود در موز نیز از دیگر مواد مغذی ضروری برای تقویت قلب هستند.

خاصیت های شگفت انگیز گیاه آلوورا

خواص موز برای عضله‌سازی ورزشکاران

موز به عنوان منبعی از منیزیم شناخته می شود. بعضی از ورزشکاران بعد از فعالیت ورزشی احساس درد و گرفتگی عضلات را دارند و یا احساس نمو عضلانی نمی کنند. منیزیم به انقباض اندرزپذیر انبساط عضلات کمک بسیار شایانی می رساند.

این خواص به همراه ایجاد تشویش و سنتز برای پروتئین، به افزایش توده های عضلانی و تجزیه چربی منجر می‌شود. پتاسیم موجود در ترکیبات موز باعث ریکاوری عضلات آنک از ورزش، رشد و تقویت آنها خواهد شد.

خواص موز برای بدنسازی
خواص موز برای بدنسازی

سلامت گوارش با مصرف موز

فیبر از جمله ماده غذایی مورد نیاز برای بهبود هضم غذا فراز شار می آید، دو نوع فیبر پکتین و نشاسته سرسخت موجود در موز وجود دارد، نشاسته مقاوم از هضم غذا رمیدگی می کند و به روده بزرگ شما ختم می شود ، جایی که تبدیل به غذا برای باکتری های مفید موجود در روده شما می شود. علاوه بر این ، برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که پکتین ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند.

http://h2z.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن